نوریکو
4/5

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در print
Print

گیربکس همزن و ۴ نکته ی حیاتی پیش از خرید

گیربکس همزن چیست

کرونا را جدی بگیریم.

فهرست مطالب

بعد از بیشتر صنعتی شدن و پیشرفت تکنولوژی بشر همیشه به دنبال این بوده تا زحمت خود را کمتر کند. همزن یا میکسر یکی از آن دستگاه های محبوبی است که در بسیاری از صنایع کاربرد زیادی دارد. گیربکس همزن در تمام میکسر ها و همزن های که تا کنون دیده اید وجود دارد. از دستگاه های نانوایی گرفته تا مخلوط کردن شن و ماسه همگی از میکسر استفاده می کنند. در این مقاله به صورت خلاصه در مورد عملکرد دستگاه و نکاتی بسیار مهم در خرید این گیربکس را برای شما آماده کرده ایم. با گروه صنعتی نوری همراه باشید.

 

 

همزن یا میکسر به صورت کلی از دو بخش موتور الکتریکی و یک گیربکس صنعتی تشکیل شده است. در بین این گیربکس ها بیشترین کاربرد را گیربکس های حلزونی به خود اختصاص داده اند. این گیربکس ها با توجه به زاویه ۹۰ درجه خروجی که دارند، برای نصب انواع همزن کوچک بسیار مناسب هستند.

 

گیربکس حلزونی
گیربکس حلزونی

در خرید گیربکس همزن یا میکسر به این نکته ها توجه کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه برای خرید به بازار برای خرید این دستگاه پا بگذارید، ابتدا یک برگه کاغذ بردارید و مشخصه هایی که در ادامه می گوییم را بررسی و مشخص کنید.

وزن مواد

شاید بتوان گفت که مهم ترین عامل در انتخاب یک گیربکس همزن، وزن مواد است که قصد مخلوط کردن آن را دارید. هرچه وزن موادی که قصد همزن آن را دارید بیشتر باشد، گشتاور و قدرت گیربکسی که انتخاب می کنید نیز باید بالاتر باشد. به عنوان مثال برای مخلوط کردن ۲۰۰ کیلو خمیر در دستگاه خمیر گیر نانوایی قطعا به همزنی نیاز دارید که از قدرت بالایی برخوردار باشد.

 

چگالی ماده مورد نظر

از عوامل بعدی که تاثیر بسزایی در انتخاب شما دارد چگالی است. اگر نمی دانید چگالی چیست باید به صورت خلاصه بگوییم که چگالی در واقع جرم آن ماده در نسبت حجم است. تعریف ساده تر این است که میزان غلظت ماده ای که می خواهید مخلوط کنید چقدر است.
به عنوان مثال در همزنی که قصد میکس کردن شربت را دارد، گیربکس همزن قوی و در کل میکسری قوی نیاز نداریم. اما در مقابل این قضیه گاهی شما قصد مخلوط کردن مایعی با چگالی بالا مانند سیمان را دارید. در این صورت باید دستگاهی را انتخاب کنید که قدرت و گشتاور مناسبی داشته باشد. در میکسر هایی که برای ماده های با چگالی بالا استفاده دارد، معمولا از گیربکس صنعتی قورباغه ای بکار گیری می شود.

 

گیربکس قورباغه ای
گیربکس قورباغه ای

اما در دستگاه هایی مانند همزن شیر یا شیر سرد کن و برای استفاده هایی از این قبیل می توانید از یک گیربکس حلزونی استفاده کنیم.توجه به چگالی می تواند هزینه ها برای شما کاهش دهد و خریدی بهینه برا تجربه کنید.

 

فاصله همزن تا محفظه

هرچه این فاصله بیشتر باشد باید گیربکس قوی تری استفاده کنید. اما چرا؟ هرچه طول میلنگ یا میله ای (محور همزن) که خروجی دستگاه شما را به تیغه های آن (پروانه) متصل می کند بیشتر باشد، قدرت همزن شما کاهش می یابد.
اما در صورتی که طول محور همزن زیاد باشد بهتر است از یاتاقان برای خنثی کردن لنگی پروانه و عدم انتقال آن به گیربکس استفاده نمود.

 

گیربکس همزن با کیفیت و فروشنده ای مطمن

اگر تمام مراحلی که به خلاصه برای شما گفتیم را رعایت کنید اما در خرید گیربکس همزن محصولی بی کیفیت را خریداری کنید، اشتباهی بزرگ با ضرر مالی را تجربه خواهید کرد.
در یک فروشگاه خوب و مطمن شما می توانید علاوه بر اینکه از کیفیت خوب محصول مطمن شوید، می توانید از کارشناسان کمک بگیرید تا بتوانید علاوه بر کاهش هزینه ها دقیقا چیزی که به درد شما می خورد را خریداری کنید.
فروشگاه صنعتی نامیک سنتر یک فروشگاه آنلاین متعلق به گروه صنعتی نوری همواره در تلاش است تا با تیکه بر تجربه طولانی کارشناسان خود همیشه نامی مطمن در ذهن شما عزیزان باشد. در نامیک سنتر می توانید تمامی محصولات صنعتی خود را با قیمتی بسیار رقابتی و کیفیتی مثال زدنی خریداری کنید.

 

نتیجه گیری

همزن ها برای استفاده های گوناگونی طراحی و تلید می شوند. به نسبت صنعتی که قصد استفاده ازمیکسر را دارید می توانید همزنی آماده مثل خمیرگیر های نانوایی و یا همزنی دستساز متشکل از یک گیربکس حلزونی یا صنعتی و یک موتور الکتریکی را خریداری و استفاده کنید.
در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی را در رابطه به خرید برای شما بیان کنیم. اما اگر این مقاله به سوال شما جواب نداد، با کارشناسان ما در گروه بزرگ صعنتی نوری تماس بگیرید تا پذیرای شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.