نوریکو
4/5

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در print
Print

بلوئر یا دمنده صنعتی چیست؟

بلوئر

کرونا را جدی بگیریم.

فهرست مطالب

بلوئر یا دمنده صنعتی امروزه کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارد و نقش مهمی ایفا می کند که نوریکو(گروه صنعتی نوری) قصد دارد اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

 

از نظر کار و عملکرد می توان بلوئر یا دمنده صنعتی را مشابه کمپرسور دانست با این تفاوت که بلوئر از دبی بالاتر و فشار کمتر برخوردار است که عمل ایجاد فشار در گاز را انجام می دهد. گستره این فشار نیز بسته به مدل آن متغیر است.

انتخاب یک بلوئر صنعتی از نظر اقتصادی و کارایی نیز نسبت به کمپرسور معقولانه تر است چرا که با وجود تجهیزات کمتر و همچنین عملکرد بدون روغن در بعضی مدل ها ، توان ایجاد راندمان بالا در کنار هزینه های پایین نگه داری و تعمیرات را شامل میشود و عملکرد آن در هوادهی های عمقی هم در مقایسه با کمپرسور ها مناسب تر است.

در هر حوزه ای اعم از سیستم های گرمایش ، تهویه هوا ، خروج دود و.. که نیاز به دمندگی هوا باشد ، بلوئر هوادهی ، این دستگاه الکترومکانیکی میتواند هدایت جریان گاز را در پروسه ذکر شده برعهده گیرد.

جهت مشخصات فنی و خرید بلوئر کلیک کنید


بلوئر یا دمدنه از چه اجزایی تشکیل شده است؟

به طور خلاصه  دمنده از موتور و محرک ، مخازن ، سنسور ها وسوئیچ ها ، مبدل حرارتی ، راه انداز ، کنترلر ها ، فیلتر هوا ، سوپاپ ها و اتصالات ، کاهنده صدا  و لوله کشی تشکیل شده است.

 

انواع دمنده

بلوئر های هوادهی در چندین نوع سیستم حرکتی طراحی شده اند که هر یک در دامنه زمینه خاصی کاربرد دارد در ادامه به چند نوع از آن ها می پردازیم.به طور تخصصی و دقیق بلوئر صنعتی و هوادهی به چهار دسته ی زیر تقسیم بندی میشوند :

 

 بروتس ( Roots Blower ) :

می توان از بلوئر روتس به عنوان پرکاربرد ترین بلوئر های موجود یاد کرد. در واقع از این دستگاه میتوان در جهت دمندگی ( بلوئر ) و مکندگی ( وکیوم ) استفاده کرد که وکیوم بالا با ترکیب دو پمپ روتس ایجاد میشود.


 ساید چنل ( Side Channel Blower ) :


مدل ساید چنل نیز همچون روتس میتواند عمل دمیدن و مکش ( وکیوم ) را با تولید توربولانس و عمل گردابی توسط پروانه ها و فواصل متغیر بین تیغه ها به انجام برساند.


فن ( Fan Blower ) :


همانطور میدانید عمل یک فن تنها بر اساس دمیدن هوا و عبور آن از داخل سیستم پروانه هایی که توسط روتور به حرکت و دوران در می آیند ، می باشد. نیروی لازم برای عملکرد مفید فن عموما به وسیله موتور الکتریکی یا الکتروموتور تامین میشود و در نهایت حجم هوای گسترده در فشار پایین را تولید میکنند.

 

پیچی ( Screw Blower ) :


پمپ هوادهی اسکرو نیز نوعی بلوئر صنعتی است که مانند دو مدل اول توانایی هر دو قابلیت مکش و دهش را دارد. این دستگاه دو محوره میباشد و فشار گاز در آن از طریق دوران دو پیچ صورت میگیرد. با توجه به نوع ساختار و توان بلوئر پیچی آن را در فشرده سازی در فشار بسیار بالا مورد استفاده قرار میدهند.


کاربرد های بلوئر صنعتی

 

مزایای و نیاز به استفاده از این دستگاه ها به جایی رسیده است که از کاربرد بلوئر در صنایع میتوان به گستره وسیعی  از صنایع اشاره کرد که به صورت خلاصه به چندین مورد اشاره شده است.

اسید سازی ها-پتروشیمی ها

تصفیه خانه ها-هوادهی استخر های آبزیان

صنایع کاغذ و مقوا-صنایع کاشی و سرامیک

 نفت و گاز-نساجی

سم پاشی-معادن

صنایع چوب- اسید سازی (تامین هوای کوره سوخت)

انتقال پنوماتیک مواد و پودرها-تامین هوای سوخت ماشین های با حجم بالا (به عنوان توبرو شارژ)

پتروشیمی (انتقال گازها)-تامین هوا و مخلوط کردن مواد در استخرهای آبکار

گالوانیزه – آبکاری کروم و

تصفیه خانه های آب و فاضلاب-جمع آوری گرد و غبار

خشک کن ها-سیلوها(برای انتقال دانه و …)

صنایع الکل سازی- صنایع غذایی و دارویی

صنایع آرد-صنایع سیمان

صنایع شیشه سازی-صنایع فولاد سازی

ماشین آلات نقاشی-نساجی

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.